A QUI S’ADREÇA:
Segon cicle d’ESO i batxillerat

TEMPORITZACIÓ:
Sessió 1 (60 min). Com analitzar la recollida de matèria orgànica
Sessió 2 (120 min). Presentació dels resultats de cada grup. Debat i conclusions
Entre les dues sessions es preveu un període de 15 dies per poder desenvolupar el treball de recerca i preparar la presentació

GRUP:
Grups de 3

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:
Guió per al desenvolupament del treball de recerca

ESPAI:
Interior

EIXOS DE CAPACITATS/COMPETÈNCIES:

Competències bàsiques científicotecnològiques:
Dimensió indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana

- Competència 4: identificar i resoldre problemes científics susceptibles de ser investigats en l’àmbit escolar, que impliquin el disseny, la realització i la comunicació d’investigacions experimentals.

- Competència 5: resoldre problemes de la vida quotidiana aplicant el raonament científic

Dimensió medi ambient

- Competència 11: adoptar mesures amb criteris científics que evitin o minimitzin els impactes mediambientals derivats de la intervenció humana

Competències bàsiques de l’àmbit lingüístic:
Dimensió comunicació escrita
Dimensió comunicació oral

Competències bàsiques de l’àmbit digital
Dimensió Tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge

- Competència 4: cercar, contrastar i seleccionar informació digital adequada per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals

- Competència 5: construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

Dimensió Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

- Competència 9: realitzar accions de ciutadania i de desenvolupament personal, tot utilitzant els recursos digitals propis de la societat actual.

Competències bàsiques de l’àmbit social
Dimensió ciutadana

- Competència 12: participar activament i de manera compromesa en projectes per exercir drets, deures i responsabilitats propis d’una societat democràtica.

Competències bàsiques de l’àmbit cultura i valors
Dimensió sociocultural

- Competència 9: analitzar críticament l’entorn (natural, cientificotecnològic, social, polític, cultural) des de la perspectiva ètica, individualment i de manera col·lectiva.

- Competència 10: realitzar activitats de participació i de col·laboració que promoguin actituds de compromís i democràtiques.

Competències bàsiques de l’àmbit matemàtic
Dimensió Resolució de problemes
Dimensió Raonament i prova
Dimensió Connexions
Dimensió Comunicació i representació

ÀREES/MATÈRIES:
Àmbit de llengües
Coneixement del medi natural, social i cultural
Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania

MATERIAL NECESSARI:

Per al treball de recerca

  • Guió per al desenvolupament del treball de recerca
  • Ordinador
  • Windows (Excel, Word i PowerPoint)